Kubuś Puchatek

Żłobek Miejski Nr.1 w Świnoujściu

MENU

PLAN DNIA data aktualizacji: lipiec 2025r.


GODZ. od - do


PLAN DNIA





06:30 - 09:00



PRZYJMOWANIE DZIECI


  1. powitanie dzieci i rodziców, rozmowy indywidualne z rodzicami, wymiana informacji o samopoczuciu dziecka, jego potrzebach i rozwoju oraz o oczekiwaniach i potrzebach rodziców

zaznajamianie rodziców z przebiegiem procesu adaptacji i jego znaczeniem dla zdrowia i rozwoju

dziecka

  1. aktywność własna dziecka wg. zainteresowania


  1. zajęcia ruchowe wspólne – grupowe

  • kształtowanie umiejętności motorycznych


  1. prace porządkowe. trening budowania nawyku i umiejętności utrzymania porządku i zachowania bezpieczeństwa


  1. zajęcia higieniczne i samoobsługowe

  • zaspokajanie potrzeb fizjologicznych / pielęgnacyjnych / higienicznych:

  • budowanie umiejętności samoobsługowych i przestrzegania zasad higieny (trening czystości)


  1. kształtowanie umiejętności językowych, kompetencji społecznych i emocjonalnych



I ŚNIADANIE


  1. kształtowanie czynności kulturalnych i grzecznościowych, umiejętności i estetyki spożywania

posiłku przy stole,

  • kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych, aby później były zdrową przyjemnością

  • rozmowy z dziećmi na temat składu posiłku, jego koloru, konsystencji i smaku

  1. zajęcia higieniczne i samoobsługowe.

  • zaspokajanie potrzeb fizjologicznych / pielęgnacyjnych / higienicznych:

  • budowanie umiejętności samoobsługowych i przestrzegania zasad higieny ( trening czystości)


  1. kształtowanie umiejętności językowych, kompetencji społecznych i emocjonalnych


09:00 - 11:00




ZAJĘCIA EDUKACYJNE, ZABAWY RUCHOWE, POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU.


  1. kształtowanie różnorodnej i celowej aktywności ruchowej


  1. budowanie kompetencji poznawczych i sensorycznych, treningu koncentracji, uwagi i kreatywności poprzez wdrażanie różnorodnych zabaw i zajęć edukacyjnych


  1. zajęcia higieniczne i samoobsługowe,

  • zaspokajanie potrzeb fizjologicznych / pielęgnacyjnych / higienicznych:

  • budowanie umiejętności samoobsługowych i przestrzegania zasad higieny ( trening czystości)


  1. kształtowanie umiejętności językowych, kompetencji społecznych i emocjonalnych


II ŚNIADANIE


  1. kształtowanie czynności kulturalnych i grzecznościowych, umiejętności i estetyki spożywania posiłku przy stole,

  • kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych, aby później były zdrową przyjemnością

  • rozmowy z dziećmi na temat składu posiłku, jego koloru, konsystencji i smaku

  1. zajęcia higieniczne i samoobsługowe.

  • zaspokajanie potrzeb fizjologicznych / pielęgnacyjnych / higienicznych:

  • kształtowanie umiejętności samoobsługowych i przestrzegania zasad higieny ( trening czystości)


  1. kształtowanie umiejętności językowych, kompetencji społecznych i emocjonalnych



WYPOCZYNEK I REGENERACJA


  1. zajęcia relaksacyjne i wyciszające przy spokojnej i cichej muzyce


  1. czytanie lub opowiadanie bajek


  1. mruczanki – kołysanki


  1. zajęcia higieniczne i samoobsługowe.

  • zaspokajanie potrzeb fizjologicznych / pielęgnacyjnych / higienicznych:

  • kształtowanie umiejętności samoobsługowych i przestrzegania zasad higieny (trening czystości)



13:30 – 14:30









OBIAD


  1. kształtowanie czynności kulturalnych i grzecznościowych, umiejętności i estetyki spożywania posiłku przy stole,

  • kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych, aby później były zdrową przyjemnością

  • rozmowy z dziećmi na temat składu posiłku, jego koloru, konsystencji i smaku

  1. zajęcia higieniczne i samoobsługowe.

  • zaspokajanie potrzeb fizjologicznych / pielęgnacyjnych / higienicznych:

  • kształtowanie umiejętności samoobsługowych i przestrzegania zasad higieny ( trening czystości)


  1. kształtowanie umiejętności językowych, kompetencji społecznych i emocjonalnych




14:00 – 16:30










ZABAWY SWOBODNE WG. ZAINTERESOWAŃ DZIECI.


  1. tworzenie warunków do samodzielnej aktywności poznawczej


  1. wspieranie dziecięcej ciekawości i motywowanie do uczenia się i doświadczania tego co nieznane, wspieranie kreatywności, kompetencji poznawczych i sensorycznych, koncentracji i uwagi


  1. zabawy w wyliczanki


  1. prace porządkowe. trening budowania nawyku i umiejętności utrzymania porządku i zachowania bezpieczeństwa


  1. czynności higieniczne – trening samoobsługi i trening czystości


PODWIECZOREK


  1. kształtowanie czynności kulturalnych i grzecznościowych, umiejętności i estetyki spożywania posiłku przy stole,

  • kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych, aby później były zdrową przyjemnością

  • rozmowy z dziećmi na temat składu posiłku, jego koloru, konsystencji i smaku

  1. zajęcia higieniczne i samoobsługowe.

  • zaspokajanie potrzeb fizjologicznych / pielęgnacyjnych / higienicznych:

  • kształtowanie umiejętności samoobsługowych i przestrzegania zasad higieny (trening czystości)


  1. kształtowanie umiejętności językowych, kompetencji społecznych i emocjonalnych


WYDAWANIE DZIECI RODZICOM - ROZMOWY INDYWIDUALNE Z RODZICAMI. WYMIANA INFORMACJI.

OPIEKUN:

  1. udzielanie wszelkich informacji o przebiegu opieki, samopoczuciu i zachowaniu dziecka w czasie pobytu w żłobku

  2. na bieżąco i regularnie prowadzi konsultacje z rodzicami w sprawie potrzeb i rozwoju dziecka.

  3. dba o dobry przepływ informacji w sprawie potrzeb i rozwoju dziecka.

  4. stwarza warunki do dialogu z rodzicami.


"Kubuś Puchatek" Żłobek Miejski Nr.1 w Świnoujściu © 2014