GODZ.
od - do
|
PLAN DNIA
|
06:30
- 09:00
|
PRZYJMOWANIE
DZIECI
powitanie
dzieci i rodziców, rozmowy indywidualne z rodzicami, wymiana
informacji o samopoczuciu dziecka, jego potrzebach i rozwoju oraz
o oczekiwaniach i potrzebach rodziców
zaznajamianie
rodziców z przebiegiem procesu adaptacji i jego znaczeniem dla
zdrowia i rozwoju
dziecka
aktywność
własna dziecka wg. zainteresowania
zajęcia
ruchowe wspólne – grupowe
prace
porządkowe. trening budowania nawyku i umiejętności utrzymania
porządku i zachowania bezpieczeństwa
zajęcia
higieniczne i samoobsługowe
kształtowanie
umiejętności językowych, kompetencji społecznych i
emocjonalnych
|
I
ŚNIADANIE
kształtowanie
czynności kulturalnych i grzecznościowych, umiejętności i
estetyki spożywania
posiłku
przy stole,
kształtowanie
właściwych nawyków żywieniowych, aby później były zdrową
przyjemnością
rozmowy
z dziećmi na temat składu posiłku, jego koloru, konsystencji i
smaku
zajęcia
higieniczne i samoobsługowe.
kształtowanie
umiejętności językowych, kompetencji społecznych i
emocjonalnych
|
09:00
- 11:00
|
ZAJĘCIA
EDUKACYJNE, ZABAWY RUCHOWE, POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU.
kształtowanie
różnorodnej i celowej aktywności ruchowej
budowanie
kompetencji poznawczych i sensorycznych, treningu koncentracji,
uwagi i kreatywności poprzez wdrażanie różnorodnych zabaw i
zajęć edukacyjnych
zajęcia
higieniczne i samoobsługowe,
kształtowanie
umiejętności językowych, kompetencji społecznych i
emocjonalnych
|
II
ŚNIADANIE
kształtowanie
czynności kulturalnych i grzecznościowych, umiejętności i
estetyki spożywania posiłku przy stole,
kształtowanie
właściwych nawyków żywieniowych, aby później były zdrową
przyjemnością
rozmowy
z dziećmi na temat składu posiłku, jego koloru, konsystencji i
smaku
zajęcia
higieniczne i samoobsługowe.
kształtowanie
umiejętności językowych, kompetencji społecznych i
emocjonalnych
WYPOCZYNEK
I REGENERACJA
zajęcia
relaksacyjne i wyciszające przy spokojnej i cichej muzyce
czytanie
lub opowiadanie bajek
mruczanki
– kołysanki
zajęcia
higieniczne i samoobsługowe.
|
13:30
– 14:30
|
OBIAD
kształtowanie
czynności kulturalnych i grzecznościowych, umiejętności i
estetyki spożywania posiłku przy stole,
kształtowanie
właściwych nawyków żywieniowych, aby później były zdrową
przyjemnością
rozmowy
z dziećmi na temat składu posiłku, jego koloru, konsystencji i
smaku
zajęcia
higieniczne i samoobsługowe.
kształtowanie
umiejętności językowych, kompetencji społecznych i
emocjonalnych
|
14:00
– 16:30
|
ZABAWY
SWOBODNE WG. ZAINTERESOWAŃ DZIECI.
tworzenie
warunków do samodzielnej aktywności poznawczej
wspieranie
dziecięcej ciekawości i motywowanie do uczenia się i
doświadczania tego co nieznane, wspieranie kreatywności,
kompetencji poznawczych i sensorycznych, koncentracji i uwagi
zabawy
w wyliczanki
prace
porządkowe. trening budowania nawyku i umiejętności utrzymania
porządku i zachowania bezpieczeństwa
czynności
higieniczne – trening samoobsługi i trening czystości
PODWIECZOREK
kształtowanie
czynności kulturalnych i grzecznościowych, umiejętności i
estetyki spożywania posiłku przy stole,
kształtowanie
właściwych nawyków żywieniowych, aby później były zdrową
przyjemnością
rozmowy
z dziećmi na temat składu posiłku, jego koloru, konsystencji i
smaku
zajęcia
higieniczne i samoobsługowe.
kształtowanie
umiejętności językowych, kompetencji społecznych i
emocjonalnych
WYDAWANIE
DZIECI RODZICOM -
ROZMOWY
INDYWIDUALNE Z RODZICAMI. WYMIANA INFORMACJI.
OPIEKUN:
udzielanie
wszelkich informacji o przebiegu opieki, samopoczuciu i
zachowaniu dziecka w czasie pobytu w żłobku
na
bieżąco i regularnie prowadzi konsultacje z rodzicami w sprawie
potrzeb i rozwoju dziecka.
dba
o dobry przepływ informacji w sprawie potrzeb i rozwoju dziecka.
stwarza
warunki do dialogu z rodzicami.
|