Kubuś Puchatek
Żłobek Miejski Nr.1 w Świnoujściu
MENU
Kadra pracownicza
I. OPIEKUNKI, PERSONEL POMOCNICZY
Dział Opieki Podstawowej
- Zapewnianie dziecku opieki pielęgnacyjnej i wychowawczej
- Prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji i zajęć opiekuńczo-wychowawczych uwzględniających rozwój psychomotoryczny, właściwy do wieku dziecka.
- Organizowanie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu
- Wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka w miarę jego możliwości
- Kształcenie właściwych nawyków i umiejętności dziecka związanych z satysfakcjonującym życiem w grupie
- Systematyczne obserwowanie rozwoju dziecka
- Systematyczne dostosowywanie treści, metod i organizacji zajęć opiekuńczo-wychowawczych do wyników obserwacji dziecka
- Zapewnienie bezpieczeństwa dziecku przebywającemu w Żłobku
- Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym i promowanie zdrowego stylu życia.
II. PIELĘGNIARKA , LEKARZ
Dział Opieki Medycznej
- Organizacja i wykonywanie badań lekarskich – profilaktycznych u dzieci uczęszczających do żłobka
- Prowadzenie:
- ewidencji i dokumentacji zdrowotnej dzieci
- dokumentacji personelu z zakresu medycyny pracy i badań sanitarno-epidemiologicznych
- Organizacja szkoleń personelu z zakresu udzielania pierwszej pomocy pediatrycznej
- Czuwanie nad przestrzeganiem przez personel procedur sanitarnych
- Udzielanie I pomocy medycznej poszkodowanym;
- Orzekanie o konieczności zapewnienia dziecku opieki domowej, w przypadku choroby wykluczającej przebywanie w żłobku
- Nadzór i kontrola nad prawidłowym żywieniem dzieci
- Współpraca z:
- Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną
- Punktem szczepień
- Lekarzem Medycyny Pracy
III. SPECJALISTA DS. KADR I ADMINISTRACJI
Biuro sekretariatu i kadr
- Prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej żłobka
- Obsługa korespondencji wchodzącej i wychodzącej
- Przyjmowanie i ewidencjonowanie dokumentów w procesie rekrutacji dzieci do żłobka
- Przyjmowanie interesantów
- Opracowywanie projektów zarządzeń i regulaminów dotyczących funkcjonowania Żłobka,
- Koordynowanie obsługi strony Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie żłobka oraz strony internetowej
- Kompleksowe prowadzenie spraw kadrowych pracowników żłobka
- Realizowanie zadań w zakresie rekrutacji, selekcji, oraz systemu szkoleń,
- Przygotowywanie sprawozdań z ruchu kadrowego i innych, wynikających z obowiązujących przepisów,
- Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
- Prowadzenie ewidencji szkoleń i delegacji
- Prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem dyscypliny pracy oraz Kodeksu Etyki przez pracowników żłobka
- Prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych przez pracowników
IV. GŁÓWNY KSIĘGOWY
Biuro Księgowości
- Prowadzenie rachunkowości finansowej budżetowej
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i GUS
- Planowanie budżetu jednostki
- Sporządzanie deklaracji podatkowych i sprawozdawczości
- Obsługa rachunków bankowych jednostki,
- Planowanie i realizacja wydatków osobowych i bezosobowych
- Naliczanie i rozliczanie składek na ubezpieczenia społeczne,
- Naliczanie i księgowanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
- Sporządzanie i rozliczanie deklaracji na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
V. SPECJALISTA DS. KSIĘGOWO-FINANSOWYCH
Dział rozliczeń
- Ewidencjonowanie w systemie komputerowym odpłatności za pobyt i wyżywienie dzieci
- Naliczanie przypisów, odpisów i zwrotów opłat rodzicielskich, sporządzanie miesięcznych wykazów odpłatności z tytułu opłat za pobyt i wyżywienie dzieci,
- Naliczanie i pobór odsetek od nieterminowych wpłat
- Dokonywanie rozliczeń z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w sprawie dotacji za wyżywienie / pobyt dzieci w żłobku,
- Dokonywanie rozliczeń rodziców / prawnych opiekunów w zakresie dofinansowania opłaty za pobyt dziecka z ZUS
- Prowadzenie spraw związanych z odzyskiwaniem zadłużeń w opłatach rodzicielskich;
- Sprawdzanie i rozliczanie faktur / rachunków;
- Prowadzenie elektronicznej ewidencji czasu pracy pracowników
- Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych
VI. SPECJALISTA DS. ŻYWIENIA I ADMINISTRACJI
Dział Żywienia
- Gospodarka materiałowa
- Prowadzenie czynności księgowych i finansowych, przyjmowanie faktur / rachunków i ich weryfikacja,
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z działem żywienia w tym zaopatrzenia w artykuły żywnościowe,
- Prowadzenie gospodarki magazynowej i całokształtu spraw związanych z działem gospodarczym
- Organizowanie i zaopatrywanie placówki w materiały piśmienne , środki sanitarno-higieniczne, materiały gospodarcze
- Sporządzanie sprawozdawczości
- Wystawianie faktur
- Prowadzenie rejestrów
- Kucharki i pomoce kuchenne
- Prowadzenie żywienia zgodnie z wymaganiami i wytycznymi wynikającymi z Ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
- Przygotowywanie i sporządzanie posiłków – zgodnie z normami, zasadami oszczędnego gospodarowania produktami spożywczymi i zasadami sanitarno-epidemiologicznymi HACCP
- Przygotowywanie i sporządzanie posiłków dietetycznych dla dzieci wg. wskazań i zaleceń lekarzy specjalistów
- Prowadzenie cateringu
- Przestrzeganie przepisów sanitarnych, systemu HACCP oraz GHP - GMP
VII. SPECJALISTA DS. BHP / INSPEKTOR OCHRONY PPOŻ.
Dział bhp i ppoż.
- Kontrolowanie warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przez pracowników
- Prowadzenie szkoleń i instruktarzy stanowiskowych
- Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
- Sporządzanie sprawozdań rocznych
- Wykonywanie okresowej oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy , sporządzanie stosownej dokumentacji
- Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków;
- Wykonywanie zadań inspektora ochrony przeciwpożarowej :
- Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów o bezpieczeństwie przeciwpożarowym przez pracowników
- Udział w kontrolach prowadzonych przez organy ochrony przeciwpożarowej
- Współpraca z właściwą terenowo Komendą Państwowej Straży Pożarnej w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego placówki
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej zabezpieczenia przeciwpożarowego, sporządzanie i aktualizowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
- Organizowanie ćwiczeń praktycznych z ewakuacji
- Nadzór nad konserwacją i rozmieszczeniem sprzętu przeciwpożarowego i sygnałów alarmowych.
VIII. KONSERWATORZY, DOZORCY, OGRODNICY
Dział Gospodarczy
- Prowadzenie czynności i wykonywanie zadań z zakresu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania placówki
- Usuwanie awarii, dbanie o czystość terenu
- Kontrolowanie prawidłowości działania urządzeń zabawowych na placu zabaw
- Nadzorowanie wykonywania zadań z zakresu badań technicznych realizowanych przez upoważnione służby
- Dozorowanie budynku żłobka