Kubuś Puchatek
Żłobek Miejski Nr.1 w Świnoujściu
MENU
Przyjmowanie skarg i wniosków
- Skargi i wnioski mogą być złożone w interesie własnym, innych osób, a także w interesie społecznym.
- Kwalifikacji skarg i wniosków dokonuje Dyrektor Żłobka.
- Skargi i wnioski składa się:
- listownie na adres: Żłobek Miejski "Kubuś Puchatek" 72-600 Świnoujście, ul. Wyspiańskiego 2
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@zlobekswinoujscie.pl, kancelaria@zlobekswinoujscie.pl
- faksem na numer tel. 91 321 45 07
- osobiście w sekretariacie
- Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje się codziennie w godzinach pracy sekretariatu
- Skargi i wnioski, uwagi w sprawach dotyczących:
- dziecka - rodzice / opiekunowie prawni kierują niezwłocznie i bezpośrednio do wychowawcy oddziału dzieci
- personelu żłobka, funkcjonowania i organizacji żłobka, kierujemy do dyrektora żłobka.
- Dyrektor prowadzi rejestr skarg i wniosków.
- Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach od 9:00 do 11:00
Rozpatrywanie skarg i wniosków
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
- Skargi i wnioski rozpatruje Dyrektor żłobka lub osoby przez niego wyznaczone.
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie
zadań przez pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
- Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić przedmiotu, Dyrektor
Żłobka wzywa wnoszącego skargę lub wniosek, do złożenia w terminie 7 dni od dnia
otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nie
usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
- Skargi lub wnioski, które nie wymagają zbierania wyjaśnień, informacji i dowodów, winny
być załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni, natomiast skargi
wymagające uzgodnień, porozumień powinny być rozpatrzone i załatwione najpóźniej w terminie jednego miesiąca od daty otrzymania skargi.
- Za załatwienie pozytywne uważa się skargi, które w toku postępowania wyjaśniającego zostały potwierdzone w całości lub części.
- Za załatwienie negatywne uważa się skargi ,w których wskazane nieprawidłowości nie znalazły potwierdzenia.
- Skargi i wnioski składa się niezwłocznie po wystąpieniu niepokojącej sytuacji w placówce, najpóźniej do 14 dni
kalendarzowych; po tym okresie skarg nie rozpatruje się.